środa, 18 lutego 2015

ROSYJSKIE METODY LOGOPEDYCZNE

W obecnym czasie temat Rosji jest trudny do uniknięcia. Szukając nowych skutecznych metod terapii logopedycznej znalazłam takie oto filmy zza wschodniej granicy. 

Nie polecam i nie potępiam, aczkolwiek przyznać trzeba, że wybrane metody pokazane na filmach przynoszą efekty. Dla mnie jest to logopedyczna ciekawostka, którą warto obejrzeć. 

A tak na marginesie, ciekawe jak logopedzi we Francji wywołują tzw. francuskie [r] :)?

1. Masaż logopedyczny - film warto zacząć oglądać szczególnie od 9 minuty. Dla mnie przyrządy logopedyczne ukazane w filmie bardziej przypominają narzędzia stomatologiczne, które niestety ale mogą się źle skojarzyć dziecku. Masaż może i skuteczny ale do najprzyjemniejszych raczej nie należy. Ja jednak wolę wykonywać masaż logopedyczny języka moim wibratorem logopedycznym - słonikiem lub wibratorem logopedycznym typu Z-vibe.

2. Wywołanie głoski [r] - o dziwo w pozycji leżącej. W internecie jest bardzo wiele rosyjskich filmów terapii logopedycznej, podczas których dziecko leży a logopeda wywołuje u niego głoskę [r]. W Polsce, przynajmniej ja się z tym nie spotkałam - ani w literaturze ani wśród praktykujących logopedów.

3. I na koniec - wywołanie głoski [r] za pomocą patyczka kosmetycznego i czegoś co mi przypomina "zimny paluch". Potrzeba matką wynalazku. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz