niedziela, 22 marca 2015

NOWOŚCI LOGOPEDYCZNE

W ubiegły piątek uczestniczyłam w jednym z najważniejszych corocznych wydarzeń logopedycznych w Bydgoszczy - Seminarium Naukowym organizowanym przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Wykłady prowadzone były przez specjalistów w swoich dziedzinach. Dla mnie każdy wykład i warsztat wniósł odrobinę nowej perspektywy na problematykę logopedyczną. Moim zdaniem szczególnie ciekawym wykładem była prezentacja mgr Ewy Winnickiej z Centrum Zdrowia Dziecka, pt. "Videofluoroskopowa ocena połykania w procesie diagnozy dysfagii dziecięcej". Niestety w Polsce takie badanie można wykonać jedynie w Warszawie. Poniżej zamieszczam film pokazujący prawidłowe połykanie w badaniu fluoroskopii oraz dla porównania w badaniu endoskopowym.



Podczas Seminarium można było również dokonać zakupu pomocy logopedycznych. I oczywiście nie mogłam oprzeć się tej pokusie. Każdy logopeda wie, że nie można mieć za dużo pomocy logopedycznych :). Do mojego warsztatu zawodowego dołączyły 4 nowe nabytki:

Na zdjęciach widzicie:

SPIROMETR - do ćwiczeń oddechowych, który w szczególności będę wykorzystywać w pracy z osobami z dysartrią i z jąkaniem. Pod wpływem wdechu lub wydechu kulki unoszą się :).

LOGOPEDYCZNY GRYZAK DLA DZIECI - FAKTUROWY - do nauki żucia i gryzienia szczególnie fakturowych pokarmów, a także do wzmocnienia, stabilizacji i prawidłowego ułożenia żuchwy.







SZPATUŁKA - GRYZAK MYSZKA - można nią wykonywać masaż logopedyczny, podawać pokarmy i ma jeszcze wiele innych zastosowań logopedycznych :)



TUBKA ŻUCHWOWA FAKTUROWA - służy do nauki żucia i gryzienia, lateralizacji ruchów języka oraz prawidłowego ułożenia żuchwy. Dodatkowo do ćwiczeń do środka można włożyć pokarm :).


I tak oto wygląda teraz moja walizka logopedyczna - kompletowana od kilku lat :) Co mnie bardzo cieszy :).

Więcej filmów znajdziecie na stronie producenta z USA: ARK THERAPEUTIC .

6 komentarzy:

  1. Fajnie ,my od dłuższego czasu używamy te gryzaki,sà ŝwietne

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie ,my od dłuższego czasu używamy te gryzaki,sà ŝwietne

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakie wskazówki do pracy dla dzieci z niedowrażliwością okolicy orofacjalnej? Mam na myśli częstość stosowania, dostępność dla dziecka itd. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój syn ma 2,5 roku i nie udaje mi się go odsmoczkować. Zauważyłam, że smoczka prawie nie ssie tylko właśnie go gryzie i to nie tylko te miękką silikonową część, ale i jego twarde części. Kiedy nie ma smoczka, wkłada sobie palce do buzi. Czy jakiś z wymienionych przez Panią gryzaków logopedycznych może mu pomóc?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre przyrządy - wszytko dla dobra i zdrowia dzieci.
    https://mri-lab.pl/

    OdpowiedzUsuń